Telefon: +603 7967 3433 / 7819 / 7074 / 7941 | Emel: bendahari@um.edu.my

Daftar

Pendaftaran Akaun Baru

Daftar Ke Akaun Anda

Masukkan dengan tepat 12 digit
Kata laluan mesti mengandungi perkara berikut:
Minimum 1 huruf kecil
Minimum 1 huruf besar
Minimum 1 nombor
Minimum 8 aksara
Minimum 1 aksara istimewa
  1. Syarikat (Kontraktor/Pembekal) yang berurusan dengan Universiti Malaya (UM) adalah diwajibkan mendaftar untuk menyertai sebutharga/ tender UM.
  2. Syarikat yang layak berdaftar adalah Syarikat yang diperbadankan di Malaysia, berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) dan/atau Lembaga Pembangunan Industri Malayia (CIDB).
    • Pemilikan Tunggal
    • Perkongsian
    • Perusahaan (Enterprise)
    • Syarikat Persendirian & Awam Berhad
    • Firma/ Badan-badan Professional iaitu Firma Undang-Undang, Akauntan, Juruukur, Jururunding & Jurutera
  3. Syarikat wajib mengemaskini maklumat pendaftaran syarikat dan melampirkan sijil pendaftaran berkaitan yang tempoh sahlakunya masih berkuatkuasa sekurang-kurangnya tiga (3) bulan dari tarikh permohonan.
  4. Setiap satu (1) syarikat (Kontraktor/Pembekal), hanya dibenarkan untuk mendaftar satu (1) ID sahaja.
  5. Syarikat boleh mendaftarkan tiga (3) orang Pentadbir (Admin) dan tiga (3) orang Pentadbir tambahan (Sub-Admin) untuk menguruskan profil syarikat.
  6. Hanya Admin dan Sub-admin sahaja dibenarkan untuk menguruskan dokumen-dokumen dan urusan pendaftaran dan perolehan.
  7. Syarikat dikehendaki memuat naik semua dokumen sokongan dalam format .pdf dan saiz fail hendaklah tidak melebihi 4MB.
  8. Syarikat perlu memastikan bahawa e-mel rasmi syarikat yang didaftarkan adalah sahih dan aktif. Ini kerana alamat e-mel rasmi syarikat akan digunakan untuk fungsi-fungsi berikut:
    • Pengesahan pendaftaran sebagai pembekal & pengeluaran ID pengguna dan kata laluan pengguna
    • Penerimaan peringatan 60 hari sebelum tamat tempoh pendaftaran
    • Penerimaan e-mel berkaitan perolehan UM untuk tindakan/ makluman
  9. Syarikat yang ingin mendaftar perlu menjamin dan memastikan bahawa semua data, maklumat dan dokumen sokongan yang dikemukakan semasa permohonan dibuat adalah benar dengan menandatangani dokumen Integrity Pact: Lampiran 11 – Surat Akaun oleh Syarikat yang Mendaftar dengan Kementerian Kewangan/ Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (MOF/CIDB).
  10. Memalsukan atau memberikan maklumat atau dokumen yang meragukan akan menyebabkan permohonan ditolak atau dalam kes di mana kelulusan telah diberikan, akan mengakibatkan pembatalan serta-merta dan pihak UM berhak akan mengambil tindakan sewajarnya kepada syarikat yang terlibat selaras dengan Prosedur Operasi Standard (SOP) Bagi Tindakan Terhadap Pembekal/ Kontraktor ('Syarikat') Bagi Ketidakpatuhan Dalam Perolehan Universiti Malaya
  11. Sebarang perubahan kepada terma dan syarat pendaftaran adalah hak mutlak UM dan pihak UM berhak untuk mengubah mana-mana terma dan syarat pendaftaran pada bila-bila masa.
  12. Tiada caj bayaran dikenakan untuk permohonan pendaftaran sebagai pembekal UM. Walau bagaimanapun, Fi Perkhidmatan akan dikenakan kepada pembekal yang berjaya berdasarkan kadar yang ditetapkan seperti berikut:
    • Kontrak Bukan Bermasa (one-off payment) - Kadar fi perkhidmatan sebanyak 0.8% dikenakan bagi setiap transaksi tertakluk kepada had maksimum berjumlah RM9,600 bagi transaksi yang bernilai RM1.2 juta atau lebih.
    • Kontrak Bermasa (multiple payment) - Kadar fi perkhidmatan sebanyak 0.4% dikenakan bagi setiap transaksi tertakluk kepada had maksimum berjumlah RM4,800 bagi setiap transaksi bayaran yang bernilai RM1.2 juta atau lebih.
    • Fi perkhidmatan akan dikira selepas potongan ke atas Invois pembekal seperti penalti, royalti, denda dan lain-lain potongan bagi transaksi tersebut (sekiranya ada).
  1. Syarikat (Kontraktor/Pembekal) yang berurusan dengan Universiti Malaya (UM) adalah diwajibkan mendaftar untuk menyertai sebutharga/ tender UM.
  2. Setiap satu (1) syarikat (Kontraktor/Pembekal), hanya dibenarkan untuk mendaftar satu (1) ID sahaja.
  3. Syarikat boleh mendaftarkan tiga (3) orang Pentadbir (Admin) dan tiga (3) orang Pentadbir tambahan (Sub-Admin) untuk menguruskan profil syarikat.
  4. Hanya Admin dan Sub-admin sahaja dibenarkan untuk menguruskan dokumen-dokumen dan urusan pendaftaran dan perolehan.
  5. Syarikat dikehendaki memuat naik semua dokumen sokongan dalam format .pdf dan saiz fail hendaklah tidak melebihi 4MB.
  6. Syarikat perlu memastikan bahawa e-mel rasmi syarikat yang didaftarkan adalah sahih dan aktif. Ini kerana alamat e-mel rasmi syarikat akan digunakan untuk fungsi-fungi berikut:
    • Pengesahan pendaftaran sebagai pembekal & pengeluaran ID pengguna dan kata laluan pengguna
    • Penerimaan e-mel berkaitan perolehan UM untuk tindakan/ makluman
  7. Memalsukan atau memberikan maklumat atau dokumen yang meragukan akan menyebabkan permohonan ditolak atau dalam kes di mana kelulusan telah diberikan, akan mengakibatkan pembatalan serta-merta dan pihak UM berhak akan mengambil tindakan sewajarnya kepada syarikat yang terlibat selaras dengan Prosedur Operasi Standard (SOP) Bagi Tindakan Terhadap Pembekal/ Kontraktor (“Syarikat”) Bagi Ketidakpatuhan Dalam Perolehan Universiti Malaya
  8. Sebarang perubahan kepada terma dan syarat pendaftaran adalah hak mutlak UM dan pihak UM berhak untuk mengubah mana-mana terma dan syarat pendaftaran pada bila-bila masa.
  9. Tiada caj bayaran dikenakan untuk permohonan pendaftaran sebagai pembekal UM. Walau bagaimanapun, Fi Perkhidmatan akan dikenakan kepada pembekal yang berjaya berdasarkan kadar yang ditetapkan seperti berikut:
    • Kontrak Bukan Bermasa (one-off payment) - Kadar fi perkhidmatan sebanyak 0.8% dikenakan bagi setiap transaksi tertakluk kepada had maksimum berjumlah RM9,600 bagi transaksi yang bernilai RM1.2 juta atau lebih.
    • Kontrak Bermasa (multiple payment) - Kadar fi perkhidmatan sebanyak 0.4% dikenakan bagi setiap transaksi tertakluk kepada had maksimum berjumlah RM4,800 bagi setiap transaksi bayaran yang bernilai RM1.2 juta atau lebih.
    • Fi perkhidmatan akan dikira selepas potongan ke atas Invois pembekal seperti penalti, royalti, denda dan lain-lain potongan bagi transaksi tersebut (sekiranya ada).